Garanti'de Gişe İşlemleri Daha Hızlı
Bankacılık teknolojilerinde öncü olan Garanti Bankası yine bir ilke imza atarak şubelerinde kimlik tarama işlemlerine başladı. Çözüm ortağı Aksis ile birlikte oluşturulan projede Kodak i40T tarayıcılar Garanti Bankası'nın tüm şubelerine yerleştirilerek gişe işlemlerinde kullanılmaya başlandı. "Transaction Scanner" olarak bilinen Kodak i40T modeli standard A4 tarayıcı olan Kodak i40'ın gelişmiş bir versiyonu. Çift yüzlü ve renkli ADF tarayıcı olmasının yanında karton kadar kalın ve kartvizit kadar küçük dokümanları özel besleme ünitesiyle tarayabiliyor.
Banka sistemlerinde imza ve fotoğraf görüntüsü veritabanlarından sonra kimlik görüntüsü veritabanı bu alanda bir ilk. Yazılımı, yaratıcı teknolojik çözümler sunma becerisi ile kendini farklılaştırmış ve sektörde "ilk"leri sunan kurum olarak da tanınmış olan Garanti Teknoloji tarafından geliştirilen proje hayata geçtikten sonra artık neredeyse tüm gişe işlemlerinde gişe yetkilisi yerinden kalkmadan işlemi tamamlayabiliyor.
Sistem şöyle çalışıyor: Müşteri gişede kimlik gerektiren bir işlem yapıyorsa müşterinin gişe yetkilisine sunduğu kimlik sistemde sorgulanıyor. Kimlik sistemde varsa ve geçerliyse işlem yapılıyor ve fotokopi çekip dekonta iliştirmek yerine, kimlik görüntüsü elektronik olarak işlemle ilişkilendiriliyor. Müşterinin kimliği sistemde yoksa Kodak i40T tarayıcıyla entegre çalışan gişe programı kimliği tarıyor ve sisteme dahil ediyor. Müşterinin bir sonraki gelişinde artık sadece kimliğini göstermesi yeterli oluyor.
Kimliklerdeki Demografik Bilgiler Nasıl Sisteme Alınıyor :
Sisteme alınan kimlik görüntüleri, görüntü veri tabanında olduğu gibi kalmıyor. Kimlik görüntüleri yine Garanti Teknoloji tarafından geliştirilen yazılımlarla bir dizi görüntü işleme prosesinden geçiriliyor ve renkli dokümanlar siyah-beyaz hale getirilip OCR (optik karakter algılama) yapılıyor. Böylelikle, kimlik görüntülerinden algılanan demografik bilgiler doğrulama işleminden geçirilmiş ve bankanın müşteri veritabanı güncellenmiş hale geliyor.
Garanti Teknoloji'nin Görüşleri:
Konuyla ilgili Garanti Teknoloji Görüntü ve İş Akış Sistemleri Birim Müdürü Reha Diri'nin görüşleri şöyle: "Şubelerde kimlik tarama ve kimlik veritabanı oluşturma uzun zaman önce vizyonunumuza girmiş bir hayaldi ancak hem doğru donanımı bulabilmek hem de gişe gibi çok hızlı işlem yapılan bir yerde işlemleri aksatmayan basit ama hızlı bir sistemi oluşturabilmek biraz zamanımızı aldı. Geriye dönüp baktığımızda iki yıldan fazla bir süredir cihaz arayışı içinde olduğumuzu görüyoruz, çünkü cihazın hem kolay entegre edilebilir, hem dayanıklı, hem de görüntü kalitesi açısından uygun olması gerekiyordu.
Kodak i40T'nin ilk versiyonunda aradığımız birçok özellik vardı. Ancak kimlik tipi doküman beslemesi arkadan yapılabiliyordu. Mekan problemi olan şubelere daha uygun olabilmesi için, Aksis ve Kodak ile görüşerek tarayıcının önden beslemeli hale gelmesi yönünde çalışmalarda bulunduk. Ve sonuçta istediğimiz gibi bir cihaz ortaya çıktı. Proje'yle gişe işlemlerinin hızlanması ve kağıttan arındırılması dışında, müşteri veritabanının güncellenmesi ve Genel Müdürlükteki Teftiş Biriminin yerinden kalkmadan hangi işlemin hangi kimlikle yapıldığını görebilmesi sağlanmış oldu. Bundan sonraki hedefimiz, tarayıcıları şubede daha da efektif kullanılabilir hale getirerek, diğer dokümanları da elektronik ortama alabilmek ve dolayısıyla şubeyi mümkün olduğunca kağıttan arındırmak olacak"
Projeyi yöneten Garanti Teknoloji Görüntü ve İş Akış Sistemleri Proje Yöneticisi Gürkan Sel'in görüşleri ise şöyle: "Kağıtsız şube ortamı" yaratmak için başlangıçta, birçok marka ve model tarayıcıyı, donanım ve yazılım testlerine tabi tuttuk ve Kodak i40T modeline karar verdik. Bu kararımızı etkileyen birçok neden vardı, ama özellikle; tarayıcının döküman tarama ihtiyaçlarımızı tamamıyla karşılıyor olması, sağlamlığı ve yazılım desteğinin güçlü olması. Yazılım ekibimiz, çok kısa sürede Bankacılık Uygulamalarımızın, direkt tarayıcı ile konuşmasını ve taranan belge görüntülerinin yazılımlarımıza entegre olmasını sağladı. Bu sayede, müşterilerimizin kimlik görüntüleri ve fotoğraflarının dijital ortama taşınabilir, paylaşılabilir ve kolaylıkla ulaşılabilir hale gelmesini sağladık. Bugüne kadar toplam 1,5 milyon müşterimizin kimlik görüntüleri sistemimize aktarıldı ve tüm şubelerimizde bu sistem devreye alındı. Bundan sonraki hedefimiz ise kimlik dışındaki dökümanları da tarayarak, tam anlamıyla "Kağıtsız Şube Ortamı" yaratmaktır. Bu projemizin dünyada ilk ve kısa sürede devreye alınıp tamamlanmış olması, bankamızda yarattığımız dinamizm açısından proje ekibimiz için gerçekten çok heyecan vericidir."
Kaynak: http://www.btdunyasi.net/index.php?module=news&news_id=2578&cat_id=3