![Blog Images](http://aksis.com.tr/theme/assets/images/haber-gorsel.jpg)
Akbank, teknolojiyle 90 milyon dolar tasarruf etti
Akbank, 140 milyon dolarlık yatırım yaparak kurduğu Operasyon Merkezi (OM) sayesinde geçen yıl 90 milyon dolarlık tasarruf sağladı. Banka, Yeni Ufuklar Değişim Programı doğrultusunda ödemeler, krediler, kredi kartı ve dış ticaret işlemleri gibi bankacılık işlemlerini tek bir merkezden gerçekleştirerek verimliliğini artırdı. 2004 yılında faaliyete geçen Operasyon Merkezi'nde işlem hacminin artmasıyla verimliliğin daha da artırılması hedefleniyor.
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, "140 milyon dolarlık bir yatırımla oluşturulan OM'de, bin 200 çalışanımızla Türkiye genelindeki 630 şubemize hizmet veriyoruz. Buradaki personel, şube çalışanlarımız için ciddi iş yükü yaratan EFT, havale, virman, kredi kartı operasyonları, kredi açma, kapama, ödeme, dış ticaret işlemleri gibi bütün bankacılık işlemlerini gerçekleştiriyor. Ayrıca bankamız için çok önemli bir alternatif dağıtım kanalı olan çağrı merkezimiz de burada yer alıyor" dedi.
Kurtul, OM'nin bankanın hizmet kalitesi ve verimliliğini artırdığını belirterek, "Operasyon Merkezi'ndeki çalışanlar bütün bu işlemleri, ileri teknoloji ve uzmanlık sayesinde şubedekinden daha kısa bir sürede ve hatasız bir şekilde gerçekleştiriyorlar. Bu bize hem ciddi bir verimlilik artışı sağlıyor, hem hizmet kalitemizi ve hızımızı artıyor, hem de şubelerde çalışan arkadaşlarımıza müşterilerini tanımak, gereksinimlerini anlayıp, onlara yönelik çözümler sunmak için zaman kazandırıyor" diye konuştu.
Bankanın teknoloji bütçesi 76 milyon dolar
Akbank Operasyon'dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sevilay Özsöz ise, OM'nin kurulması sonrasında bankanın işlem adetlerinin yılda 750 milyondan 1.1 milyar adede ulaştığını, bankada yapılan toplam işlemlerin yüzde 85'inin şube dışında gerçekleştiğini söyledi. Özsöz, hedeflerinin önümüzdeki yıllarda nakit işlemler dışındaki tüm bankacılık işlemlerinin Operasyon Merkezi'nden gerçekleştirilmesi olduğuna dikkat çekerek, böylece şubelerin üzerindeki iş yükünün daha da azalacağını, müşterilerine daha hızlı ve kaliteli hizmet verir hale geleceklerini söyledi.
Operasyon Merkezi'nde dünyanın en gelişmiş teknolojik sistemlerinin kullanıldığını anlatan Özsöz, "Özellikle ATM ve BTM'lerde kullanılan 'opticash' yazılımı sayesinde, hangi ATM'nin günlük ne kadar paraya gereksinimi olduğu otomatik olarak takip edilip, yine otomatik olarak şubelere iletiliyor. Bu sistem sayesinde şubeler, ATM'lere ne kadar para konulacağı bilgisi ve hesabıyla uğraşmaksızın bu işlemi rahatlıkla yapabiliyor. Bu şekilde ATM verimliliğini yüzde 98'e çıkardık" şeklinde konuştu.
Akbank Teknolojiden sorumlu Genel Müdürü Yardımcısı Haluk Erdoğan da, OM'deki yazılımın kendileri tarafından Aksis gibi şirketlerle ortak çalışılarak yazıldığını kaydetti. Erdoğan, Akbank'ın 2005 yılı teknoloji bütçesinin 76 milyon dolar olduğunu, bu bütçenin 36 milyon dolarının şu ana kadar kullanıldığını açıkladı.