Robotik Süreç Otomasyonu
Robotic Process Automation (RPA), iş süreçleri içerisinde zaman alan, tekrarlayan ve çoğunlukla bireyler tarafından gerçekleştirilen görevlerin sistemler tarafından yürütülerek otomatize edilmesini sağlar. Zamanın en önemli kaynak olduğu günümüz iş dünyasında, kurumlar Robotic Process Automation’dan farklı alanlarda yararlanabilir.
İnsan Kaynakları
İnsan kaynakları süreçleri günlük iş akışı içerisinde sıkça gerçekleştirilen form doldurma, veri yakalama, güncelleme, talep işleme biçimindeki tekrarlayan ve çoğunlukla manuel yürütülen idari görevler nedeniyle, otomasyon alanında büyük bir fırsat alanıdır.
RPA’den Yararlanılabilecek Alanlar:
Tedarik Zinciri
Tedarik zinciri sorunları, kurumların beklenmedik ve büyük maliyetlerle karşılaşmasına sebep olur. Bu alandaki bazı süreçlerin otomatize edilmesi, tüm zincirin daha verimli bir şekilde işlemesine katkı sağlar.
RPA’den Yararlanılabilecek Alanlar:
- Stok Yönetimi
- Talep ve Tedarik Planlaması
- Fatura ve Sözleşme Yönetimi
- İş Akış Yönetimi
- İade ve Değişim İşlemleri
- Lojistik Yönetimi
- Raporlama
Finans ve Muhasebe
Otomasyon ile maliyet tasarrufu, geliştirilmiş etkinlik ve süreçlerin hızlandırılması gibi önemli etkiler sağlanan bir başka alan da finans ve muhasebedir.
RPA’den Yararlanılabilecek Alanlar:
- Ödemeler
- Muhasebe Kayıtları
- Tedarikçi Yönetimi
- Dönemsel İşlemler
- Sipariş
- Raporlama
- Bilgi İşlem
Düşük önem düzeyine sahip, yaratılıcılık gerektirmeyen görevler bilgi işlem çalışanlarının iş yükünde büyük bir paydaya sahiptir. Otomasyon ise, zamanlarının çoğunu alan bu kritik örgütsel görevleri daha hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilmeleri ve yenilikçi düşünce gerektiren girişimlere odaklanabilmeleri için önemli bir çözüm yolu sunar.
- Sunucu ve Uygulama İzleme
- Rutin Bakım İzleme
- E-Posta İşleme ve Dağıtımı
- Yazılım Geliştirme
- Toplu İşlemler
- Şifre Sıfırlama
- Yedekleme ve Geri Yükleme