AnasayfaReferanslarımızServis & BüroFortis

Fortis

Fortis, Aksis'in Servis Büro hizmeti ile tüm şubelerindeki (117 şube) imza kartonlarında yer alan imzaların elektronik ortama alınmasını sağladı. Aksis'in sunduğu çözümle Fortis'te kamera ile taranan imzaların imajları doküman yönetim sistemi IBM Content Manager'a aktarılarak arşivlenmektedir. Fortis'te tüm bu işlemler Aksis Servis Büro'nun deneyimli kadrosu ile yapılmaktadır.

Fortis bilgi işlem departmanı ile ortaklaşa gerçekleştirilen çalışma sonrasında bu proje için bankalarda müşterilere ait imza kartonlarının, başvuru formlarının üzerindeki imzaların veya fotoğrafların taranıp elektronik ortama alınmasını sağlayan bir arşiv yazılım ve donanım sistemi geliştirilmiştir.

Aksis'in geliştirdiği bu yazılımın bir parçası olan donanım sistemi de Aksis tarafından dizayn edilmiştir. Operatörler tarafından kullanılacak olan donanım sistemi için tasarlanan çantanın içinde tarama işlemi için kamera ve ışık sistemi yer almaktadır. İlk olarak imza kartonu vb. üzerindeki imzalar operatörler tarafından kamera ile taranmaktadır. Tarama işlemi sırasında operatör ayrıca imza kartonu üzerindeki müşteri numarasını da mevcut müşteri veritabanında sorgulamaktadır. Sorgulama neticesinde o müşterinin banka müşterisi olup olmadığı belirlenmektedir. Eğer banka müşterisi ise taranan imzaların imajları doküman yönetim sistemi IBM Content Manager'a aktarılarak arşivlenmektedir. Uygulamaya göre başka bir doküman yönetim sistemi ile de entegrasyon yapılabilmektedir.

İmza ve fotoğrafların taranması işleminde tarayıcının yanı sıra kamera da kullanılabiliyor. Aksis bu çözümde özellikle kamerayı tercih ediyor. Çünkü bu sayede tarama işlemi daha hızlı yapılabilmektedir. Görüntü kalitesi de tarayıcı ile aynı olmaktadır.

İş gücü ve zaman tasarrufu sağlayan bu yazılım, imza ve fotoğraf bilgilerine elektronik ortamda daha hızlı ve kolay ulaşma olanağı sağlar. Herhangibir şubede bir müşterinin imzasına bakmak gerektiğinde web üzerinden de arşivdeki imzaların imajlarına ulaşmak mümkün olmaktadır. Bu sayede herhangi bir şubeden hızlı ve emin olarak bu işlemi yapmak mümkün olmaktadır.

Aksis Servis Büro Hizmeti kapsamında, operatörlerini 7 gün 24 saat çalıştırarak, müşterilerine yıllardır birikmiş olan tüm dokümanlarını dijital ortamda saklama imkanı sağlamaktadır. Aksis bu hizmeti müşterilerin tercihi doğrultusunda, müşteri ortamında veya 4 katlı AKSİS binasının bu konuya tahsis edilmiş bir katında vermektedir.