AnasayfaReferanslarımızFinansAkbank

Akbank

Akbank'ın kazançlı yaşam kartı Axess'in "Axess Kart Değerlendirme ve Arşiv Projesi", Aksis tarafından kısa sürede hayata geçirildi. Aksis, Akbank'ta ilk etapta üye işyerleri, tüzel müşteriler için arşivleme, iş akışı ve arşiv sistemini kurmuştur. Axess kartın form işlemesi ve arşivi için de bu sistem kullanılmaktadır.

Bu proje kapsamında şubelerden ve Axess kart standlarından gelen kredi kartı başvuru formları ve eklerindeki belgeler Kodak tarayıcılarla taranarak elektronik ortama aktarılmaktadır. Taranan dokümanların ICR yazılımı ile işlenmesi, Türkçe karakter tanımadaki ve ülkemizdeki büyük form işleme projelerindeki başarıları ile tanıdığımız dünyanın önde gelen Form İşleme yazılımlarından biri olan Aksis'in iş ortağı Top Imaging System firmasının AFPS Pro yazılımı ile yapılmaktadır. AFPS Pro programı ile doğrulandıktan sonra oluşan veriler, görüntüleri ile birlikte eşleştirilmektedir. Daha sonra da eiStream İş Akışı ve Arşiv Sistemi'ne aktarılmaktadır. Daha önceden operatörler tarafından tek tek girilen formlardaki veriler ICR işlemi sonucunda daha hızlı bir şekilde sisteme girilmektedir.

Axess kart başvuru formları için form işlemede ve iş akışında yeni tanımlamalar ve düzenlemeler belirlenmiştir. Belirlenen kriterler doğrultusunda kart değerlendirme sistemi oluşturulmuştur. Başvuru sahipleri ile iletişim oluşturulan sistem içerisinde otomatik olarak SMS, e-mail, mektup yolu ile yapılmaktadır. Aksis, Akbank'ın taleplerini dikkate alarak eiStream İş Akışı ve Arşiv Sistemi'nin Client API'leri kullanılarak Akbank'ın mevcut sistemleriyle entegre çalışacak şekilde Visual Basic programı yazmıştır. Ayrıca eiStream içinde bulunan visual basic editor kullanılarak kullanıcıların arayüzleri dizayn edilip, girişi kolaylaştıracak ek kontroller ( boş alanlar, kimlik kontrolleri, gelir kontrolleri ...) eklenmiştir.

Örneğin form üzerindeki bilgilerde eksiklikler olması durumunda başvuru sahibinin cep telefonuna SMS mesajı gönderilmektedir. Cep telefonu bulunmayan başvuru sahiplerine ise e-mail ya da mektup yolu ile ulaşılmaktadır. Bu bilgilendirme neticesinde başvuru sahibi geri dönüş yapmadığı takdirde konu ile ilgili bilgiler call center operatörlerinin ekranına gelmektedir. Operatörler tanımlanmış süre aralığı içerisinde eksikliklerin tamamlanması için başvuru sahibi ile iletişime geçmektedir.

İş akışının son adımı olarak Akbank'ın host ortamına veri üretilmektedir. Akışı tamamlayan başvurular eiStream sisteminde arşivlenmektedir. Böylece dosyaların elden ele dolaşmasının yerine elektronik ortamlarda saklanması sayesinde bilgiye kısa sürede ve güvenli bir şekilde ulaşmak mümkün olmaktadır. Zaman ve yer tasarrufu sağlayan projenin uygulanmaya başlamasıyla, belgelere daha hızlı ve kolay ulaşma olanağı sağlanmıştır. Performansın kolaylıkla izlenebilir ve ölçülebilir hale geldiği yeni sistem, rahat çalışma ortamı da sağlıyor. Yeni sistemde iş akışı da çok başarılı bir şekilde gerçekleşmekte ve iş akışı adımlarında ihtiyaçlar doğrultusunda güncelleme yapılabilmektedir.